Obchodné podmienky

Obchodné podmienky

Všeobecné ustanovenie

Tieto obchodné podmienky platia pri nákupe v internetovom obchode https://zahradynakluc.sk , ktorého prevádzkovateľom je KASAS GARDENS s.r.o., so sídlom Súmračná 32, 821 02 Bratislava, IČO: 455 35 582, zapísaný v Obchodnom registri, vložka číslo 65202/B , Email: info@zahradynakluc.sk, tel. č.: 0902 265 535.

Obchodné podmienky sú súčasťou uzavretej kúpnej zmluvy medzi predávajúcim na jednej strane a kupujúcim na strane druhej.

Vymedzenie pojmov

Spotrebiteľská zmluva je každá zmluva bez ohľadu na právnu formu, ktorú uzatvára dodávateľ so spotrebiteľom.
Predávajúci (dodávateľ) je osoba, ktorá pri uzatváraní a plnení spotrebiteľskej zmluvy koná v rámci predmetu svojej obchodnej alebo inej podnikateľskej činnosti.
Kupujúci – spotrebiteľ je fyzická alebo právnická osoba, ktorá nakupuje výrobky alebo používa služby pre osobnú potrebu alebo pre potrebu príslušníkov svojej domácnosti.
Kupujúci – podnikateľ je právnická osoba, ktorá koná v rámci predmetu svojej obchodnej činnosti alebo inej podnikateľskej činnosti a nakupuje výrobky alebo užíva služby za účelom svojho podnikania ich ďalším predaja či obchodovaním s nimi.

Objednávka a uzatvorenie kúpnej zmluvy

Kupujúci si vyberie produkt na základe aktuálnej ponuky uverejnenej na internetovej stránke https://zahradynakluc.sk/vtaci_zob_cennik , tento výber potvrdí kliknutím na tlačidlo „Pridať do košíka“. Po ukončení nakupovania zvolí zákazník „Nákupný košík“, skontroluje jeho obsah a prejde do „Pokladne“, kde vyplní informácie potrebné k úspešnému splneniu objednávky. Pri každej objednávke musí spotrebiteľ uviesť meno a priezvisko, poštovú a fakturačnú adresu, telefónne a faxové číslo, e-mail, fyzická a právnická osoba podnikateľ aj IČO, DIČ, IČ DPH, názov tovaru, popis tovaru, počet kusov, dátum vystavenia objednávky, (objednávka prostredníctvom e-shopu tieto podmienky spĺňa automaticky). Tieto údaje budú v zmysle zákona o ochrane osobných údajov č. 428/2002 Z.z. použité iba v rámci obchodného vzťahu medzi predávajúcim a spotrebiteľom a nebudú poskytnuté tretej osobe (s výnimkou osoby zabezpečujúcej prepravu tovaru). Zákazník si môže zvoliť osobný odber alebo bude tovar odoslaný na dobierku. Objednávky uskutočnené prostredníctvom internetového obchodu https://client3.dsgnunion.com/vtaci_zob_cennik, sú záväzné. Odoslaním objednávky kupujúci potvrdzuje, že sa zoznámil a súhlasí s týmito obchodnými podmienkami a so spracovaním osobných údajov. Návrhom na uzatvorenie zmluvy je umiestnenie ponúkaného tovaru na internetovej stránke https://client3.dsgnunion.com/vtaci_zob_cennik, zmluva vzniká odoslaním objednávky kupujúcim a prijatím objednávky predávajúcim. Toto prijatie predávajúci bezodkladne potvrdí na zadaný email kupujúceho, na vznik kúpnej zmluvy však toto potvrdenie nemá vplyv. Takto uzatvorenú zmluvu nie je možné jednostranne meniť (takto uzatvorenú zmluvu je možné zrušiť na základe dohody oboch strán).
Informácie o jednotlivých krokoch vedúcich k uzatvoreniu zmluvy vyplývajú z týchto obchodných podmienok a kupujúci má vždy možnosť pred samotným odoslaním objednávky túto skontrolovať, prípadne ju opraviť.

Zhoda s kúpnou zmluvou

Predávaná vec musí mať požadovanú, prípadne právnymi predpismi ustanovenú akosť, množstvo, mieru alebo hmotnosť a musí byť bez vád, najmä musí zodpovedať záväzným technickým normám. Ak treba, aby sa pri užívaní veci zachovali osobitné pravidlá, najmä ak sa užívanie riadi návodom alebo je upravené technickou normou, je predávajúci povinný kupujúceho s nimi oboznámiť, ibaže ide o pravidlá všeobecne známe. Ak predávajúci nesplní túto povinnosť, je povinný nahradiť kupujúcemu škodu, ktorá z toho vznikla. Zmluva je uzatváraná v slovenskom jazyku, ak tomu nebránia okolnosti na strane predávajúceho ani kupujúceho, je možné uzatvoriť zmluvu v inom, pre obe strany zrozumiteľnom jazyku.

Odstúpenie od zmluvy

  1. Máte právo odstúpiť od tejto zmluvy bez uvedenia dôvodu v lehote 14 dní.

Právo na odstúpenie od zmluvy sa však netýka živých rastlín, ktoré vzhľadom k možnému poškodeniu následnou prepravou nemožno vrátiť podľa § 7 ods. 6 písm. d zákona č. 102/2014 o ochrane spotrebiteľa pri podomovom a zásielkovom predaji. Kupujúci však môže kedykoľvek až do termínu expedície (tri dni pred dohodnutým termínom doručenia) objednávku zrušiť prostredníctvom e-mailu na info@zahradynakluc.sk.

Lehota na odstúpenie od zmluvy uplynie po 14 dňoch odo dňa, keď Vy alebo Vami určená tretia osoba s výnimkou dopravcu prevezmete tovar (deň prevzatia od kuriéra/deň prebratia na pošte/deň osobného odberu).

Pri uplatnení práva na odstúpenie od zmluvy nás informujte o svojom rozhodnutí odstúpiť od tejto zmluvy jednoznačným vyhlásením (napríklad listom zaslaným poštou alebo e-mailom) na adresu spoločnosti KASAS Gardens s.r.o., Súmračná 32, 821 02 Bratislava, alebo elektronicky na info@zahradynakluc.sk. Na tento účel môžete použiť vzorový formulár na odstúpenie od zmluvy, ktorý je prílohou tohto poučenia.

Lehota na odstúpenie od zmluvy je zachovaná, ak zašlete oznámenie o uplatnení práva na odstúpenie od zmluvy predtým, ako uplynie lehota na odstúpenie od zmluvy.

  1. Dôsledky odstúpenia od zmluvy

Po odstúpení od zmluvy Vám vrátime všetky platby, ktoré ste uhradili v súvislosti s uzavretím zmluvy, najmä kúpnu cenu vrátane nákladov na doručenie tovaru k Vám. Platby Vám budú vrátené bez zbytočného odkladu, najneskôr do 14 dní odo dňa, keď nám bude doručené Vaše oznámenie o odstúpení od tejto zmluvy. Ich úhrada bude uskutočnená rovnakým spôsobom, aký ste použili pri Vašej platbe, ak ste výslovne nesúhlasili s iným spôsobom platby, a to bez účtovania akýchkoľvek ďalších poplatkov.

Platba za zakúpený tovar Vám bude uhradená až po doručení vráteného tovaru späť na našu adresu.

Vrátenie tovaru v prípade odstúpenia od zmluvy:

Zašlite nám tovar späť alebo ho prineste na našu adresu alebo odovzdajte na našej prevádzke, najneskôr do 14 dní odo dňa uplatnenia práva na odstúpenie od zmluvy. Lehota sa považuje za zachovanú, ak tovar odošlete späť pred uplynutím 14-dňovej lehoty.

Zodpovedáte iba za akékoľvek zníženie hodnoty tovaru v dôsledku zaobchádzania s ním iným
spôsobom, než aký je potrebný na zistenie povahy, vlastností a funkčnosti tovaru.

Vypracované v súlade so zákonom č. 102/2014 Z.z. ochrane spotrebiteľa pri predaji tovaru alebo poskytovaní služieb na základe zmluvy uzavretej na diaľku alebo zmluvy uzavretej mimo prevádzkových priestorov predávajúceho.

Kupujúci nemôže odstúpiť od kúpnej zmluvy uzavretej na diaľku najmä v nasledovných prípadoch:
a) ak ide o zmluvu, ktorej súčasťou je aj poskytnutie služby, ak sa služba začala plniť so súhlasom spotrebiteľa pred uplynutím lehoty na odstúpenie od zmluvy
b) ak ide o zmluvu, ktorej predmetom je predaj produktu alebo služieb, ktorých cena závisí od pohybu cien na finančnom trhu, ktoré predávajúci nemôže ovplyvniť

Ceny

Ceny jednotlivých produktov sú uvádzané vrátane dane z pridanej hodnoty (DPH) a všetkých ostatných daní. Cena produktu je stanovená cenníkom predávajúceho. Ceny uvedené v cenníku môžu podliehať zmenám i bez predchádzajúceho ohlásenia. Predávajúci si vyhradzuje právo zmeny cien v nadväznosti na zmeny cien výrobcov, dovozcov a pod. Spotrebiteľ má možnosť zoznámiť sa s lehotou, počas ktorej je predávajúci viazaný svojou ponukou vrátane ceny. Konečná cena je uvádzaná v objednávkovom formuláre tesne pred odoslaním objednávky, je uvedená vrátane DPH, poprípade všetkých ostatných daní a poplatkov (balné, poštovné…), ktoré musí spotrebiteľ pre získanie výrobku alebo služby zaplatiť. Túto cenu nie je možné predávajúcim jednostranne meniť.

Platobné podmienky

Kúpnu cenu kupujúci zaplatí prevádzkovateľovi prostredníctvom platby na dobierku, platobnou bránou alebo prevodom na účet na základe vystavenej objednávky alebo faktúry.

Dodacie podmienky a lehoty

Tovar sa doručuje prostredníctvom služby GLS – kuriér - balík na adresu, prípadne ho doručí priamo prevádzkovateľ obchodu https://zahradynakluc.sk/eshop/vtaci_zob_cennik, prostredníctvom vlastných dopravných prostriedkov. Predávajúci je povinný zabaliť objednaný tovar spôsobom, ktorý zabráni jeho poškodeniu počas prepravy do miesta dodania. Dodacie lehoty sú pre rôzne druhy produktov rôzne. Termín dodávky alebo odberu tovaru bude vždy oznámený spotrebiteľovi pri overovaní objednávky. Vo všeobecnosti je termín dodávky alebo odberu tovaru od 2-7 dní od dátumu overenia objednávky. Výška nákladov na dopravu bude vždy oznámená spotrebiteľovi pri overovaní objednávky, prípadne predávajúci odporučí spotrebiteľovi lacnejší variant dopravy. Cena za dopravu je vždy vypočítaná na základe váhy a veľkosti balíka.

Preberanie tovaru

Spotrebiteľ sa zaväzuje prevziať tovar v dohodnutom termíne na adrese uvedenej na objednávke.
Pri preberaní produktu je spotrebiteľ povinný skontrolovať fyzickú neporušenosť a kompletnosť zásielky. Pokiaľ je zásielka viditeľne poškodená a zničená, spotrebiteľ je povinný bez prevzatia zásielky ihneď kontaktovať predávajúceho a so zasielateľskou spoločnosťou spísať Zápis o škode na zásielke. Akékoľvek neskoršie reklamácie na množstvo a fyzické porušenie produktu nebudú akceptované. Spotrebiteľ nadobúda vlastnícke práva k produktom až uhradením plnej ceny a ďalších peňažných čiastok dohodnutých v kúpnej zmluve na diaľku na účet predávajúceho. Do doby prechodu vlastníckych práv z predávajúceho na spotrebiteľa, ktorý má produkt v držbe, má spotrebiteľ všetky povinnosti uschovateľa veci a je povinný produkty a služby na vlastné náklady bezpečne uschovať a označiť ich tak, aby boli za každých okolností identifikovateľné ako produkt predávajúceho. Predávajúci je oprávnený požadovať splnenie záväzkov, najmä uhradenie ceny za produkty a služby, a to bez ohľadu na to, že vlastníctvo k produktu a služby ešte neprešlo na spotrebiteľa. Nebezpečenstvo škody na produktoch prechádza na spotrebiteľa momentom prevzatia spotrebiteľom alebo jeho splnomocnencom.

Záverečné ustanovenia

Tieto obchodné podmienky platia v znení uvedenom na internetových stránkach https://zahradynakluc/vtaci_zob_cennik , v deň odoslania objednávky kupujúcim, ktorý ich bezvýhradne prijíma.
Prevádzkovateľ si vyhradzuje právo na prípadnú zmenu či doplnenie obchodných podmienok.

 

Reklamačný poriadok 

Účelom tohto reklamačného poriadku je informovať spotrebiteľa o podmienkach a spôsobe reklamácie tovaru vrátane údajov o tom, kde možno reklamáciu uplatniť, a o nárokoch spotrebiteľa z vád tovaru v súlade so zákonom č. 40/1964 Zb. Občiansky zákonník v znení neskorších predpisov („Občiansky zákonník“) a podľa zákona č. 250/2007 Z. z. o ochrane spotrebiteľa a o zmene zákona Slovenskej národnej rady č. 372/1990 Zb. o priestupkoch v znení neskorších predpisov („ZoOS“).
Predajcom tovaru (stromov, drevín, trvaliek a ďalších druhov rastlín), na ktorý sa vzťahuje tento reklamačný poriadok, je spoločnosť KASAS GARDENS s.r.o., so sídlom Súmračná 32, Bratislava 821 02, IČO: 455 355 82, zapísaná v Obchodnom registri Okresného súdu Bratislava I, oddiel: Sro, vložka č.: 65202/B („predávajúci“).
Reklamáciu podľa tohto reklamačného poriadku môže uplatniť len spotrebiteľ, t.j. fyzická osoba, ktorá pri kúpe tovaru nekoná v rámci predmetu svojej podnikateľskej činnosti, zamestnania alebo povolania.

1 Základné podmienky uplatnenia reklamácie:

1.1 Predávajúci zodpovedá za vady, ktoré má predaná vec pri prevzatí kupujúcim (spotrebiteľom). Pri veciach predávaných za nižšiu cenu nezodpovedá za vadu, pre ktorú bola dojednaná nižšia cena. Predávajúci zodpovedá za vady, ktoré sa vyskytnú po prevzatí veci v záručnej dobe (záruka).

1.2
 Dĺžka záručnej doby je stanovená Občianskym zákonníkom, pokiaľ nie je pre konkrétny tovar stanovená záručná doba iná, a začína plynúť od prevzatia veci kupujúcim.
Lehota na reklamáciu živého tovaru:
rastliny zakúpené v sezóne jar / leto : 2 mesiace odo dňa zakúpenia
rastliny zakúpené v sezóne jeseň (október , november, december) : akceptované budú reklamácie na rastliny, ktoré nenastúpili do jarnej vegetácie (marec- apríl)

1.3
 V prípade potreby bude tovar zaslaný na odborné posúdenie určenému odborníkovi. V prípade vád, ktoré sú spôsobené chorobami a škodcami, bude tovar zaslaný fytopatológovi z Odboru ochrany rastlín ústredného kontrolného a skúšobného ústavu poľnohospodárskeho v Bratislave.

1.4 Predávajúci nezodpovedá za:
1.4.1 zjavné vady, ktoré má vec v čase kúpy (najmä nie je možné reklamovať vzrast rastlín, habitus, hustotu listov, tvar a množstvo listov a kmeňa viditeľné pri zakúpení, viditeľné ochorenie rastliny, napadnutie škodcami, atď.);
1.4.2 vady, ktoré boli po prechode nebezpečenstva náhodnej skazy a náhodného zhoršenia tovaru na kupujúceho spôsobené vonkajšími udalosťami alebo konaním či opomenutím osôb odlišných od predávajúceho (napr. nesprávnou manipuláciou s rastlinou);
1.4.3 zmenu vlastnosti tovaru, ktorá vznikla v priebehu záručnej doby v dôsledku nevhodnej či zanedbanej starostlivosti alebo nesprávneho zásahu zo strany kupujúceho (napr., ak poškodenie rastliny nastalo v dôsledku nedostatku alebo nadbytku vlahy, zlému rezu rastliny, nedostatočnej ochrany proti škodcom, výsadby v nevhodných klimatických a pôdnych podmienkach, atď.).

1.5 Práva zo zodpovednosti za vady musí kupujúci uplatniť u predávajúceho bez zbytočného odkladu po ich zistení, najneskôr však do uplynutia záručnej doby. Pokiaľ bude reklamácia vyriešená výmenou vadného tovaru za nový, začne bežať záručná lehota znovu od prevzatia tovaru.

1.6 Práva zo zodpovednosti za vady veci, pre ktoré platí záručná doba, zaniknú, ak sa neuplatnili v záručnej dobe.

2 Miesto a spôsob uplatnenia reklamácie:

2.1 Spotrebiteľ môže uplatniť reklamáciu na sídle firmy predávajúceho, kde tovar zakúpil, nachádzajúcej sa na ulici Súmračná 32, 821 02 Bratislava.

2.2 Nákup reklamovaného tovaru musí kupujúci preukázať čitateľným dokladom o kúpe tovaru z registračnej pokladne, alebo predložením faktúry, bez predloženia nebude tovar k reklamácii prijatý.

2.3 V prípade, ak spotrebiteľ zistí vadu tovaru, ktorý neprevzal priamo v predajni, ale je spotrebiteľovi doručovaný predávajúcim, spotrebiteľ nie je povinný vadný tovar prevziať. V prípade prevzatia vadného tovaru je povinný bez zbytočného odkladu vyhotoviť fotodokumentáciu vadného tovaru a zaslať ju predávajúcemu na adresu jeho sídla alebo elektronicky na e-mailovú adresu info@zahradynakluc.sk . Ak napriek viditeľnej vade spotrebiteľ prijal vadný tovar, je povinný v prípade uplatnenia reklamácie vadný tovar vrátiť na sídlo firmy na svoje náklady.

2.4 Predávajúci vydá kupujúcemu pri uplatnení reklamácie potvrdenie. Predávajúci je povinný o vybavení reklamácie vydať písomný doklad najneskôr do 30 dní od dátumu uplatnenia reklamácie. Za vybavenie reklamácie sa považuje aj jej odôvodnené zamietnutie.

3 Nároky z vadného tovaru:

3.1 Ak ide o vadu, ktorú možno odstrániť, má kupujúci právo, aby bola bezplatne, včas a riadne odstránená. Predávajúci je povinný vadu bez zbytočného odkladu odstrániť. Kupujúci môže namiesto odstránenia vady požadovať výmenu veci, alebo ak sa vada týka len súčasti veci, výmenu súčasti, ak tým predávajúcemu nevzniknú neprimerané náklady vzhľadom na cenu tovaru alebo závažnosť vady.

3.2 Predávajúci môže vždy namiesto odstránenia vady vymeniť vadnú vec za bezvadnú, ak to kupujúcemu nespôsobí závažné ťažkosti. V prípade, ak sa tak kupujúci a predávajúci dohodnú, môže kupujúci vadnú vec vymeniť za vec vyššej hodnoty pod podmienkou, že uhradí rozdiel v kúpnej cene.

3.3 Ak ide o vadu neodstrániteľnú, ktorá bráni tomu, aby sa vec mohla riadne užívať ako vec bez vád, má kupujúci právo požadovať:
3.3.1 buď výmenu veci za bezchybnú,
3.3.2 od kúpnej zmluvy odstúpiť.

3.4 Ak ide o vady neodstrániteľné, má kupujúci právo na primeranú zľavu z kúpnej ceny tovaru. Pri poskytovaní zľavy sa prihliada na charakter vady, stupeň a spôsob opotrebenia veci, dĺžke jej užívania a k možnostiam jej ďalšieho užívania.

3.5
 Kupujúci má práva uvedené v bode 3.3.1 alebo 3.3.2 aj v prípade, ak 3.5.1 ide síce o odstrániteľné vady, ale kupujúci nemôže pre opätovné vyskytnutie sa vady po oprave alebo pre väčší počet vád vec riadne užívať.

4 Výmena bezchybného tovaru

4.1 Kupujúci je oprávnený požadovať výmenu bezchybného tovaru za iný tovar v rovnakej, resp. vyššej hodnote alebo za darčekovú poukážku v hodnote pôvodného tovaru. Výmenu bezchybného tovaru je kupujúci oprávnený uplatniť len v lehote 3 dní odo dňa zakúpenia tovaru pod podmienkou, že vec nie je nijako poškodená a je v pôvodnom nepoškodenom kvetináči alebo bale. Takýmto spôsobom nie je možné požadovať výmenu rastlín, ktoré už boli vysadené.

4.2 V prípade, ak kupujúci požaduje výmenu tovaru za tovar vyššej hodnoty, je povinný doplatiť rozdiel v kúpnej cene.

4.3 Nákup tovaru musí kupujúci preukázať dokladom o kúpe z registračnej pokladne, alebo predložením faktúry, bez predloženia nebude tovar vymenený.

5 Alternatívne riešenie sporov:

5.1 Podľa § 3 ods. 6 ZoOS má kupujúci ako spotrebiteľ právo obrátiť sa za účelom ochrany svojich spotrebiteľských práv na subjekt alternatívneho riešenia sporov, ktorým je podľa zákona č. 391/2015 Z. z. o alternatívnom riešení spotrebiteľských sporov a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení neskorších predpisov Slovenská obchodná inšpekcia alebo oprávnená právnická osoba zapísaná v zozname podľa tohto zákona.

5.2 V prípade cezhraničného sporu má spotrebiteľ právo obrátiť sa na Európske spotrebiteľské centrum, ktoré mu poskytne adresu na doručovanie, elektronickú adresu alebo telefonický kontakt na subjekt alternatívneho riešenia sporov, ktorý je príslušný na riešenie jeho sporu.

6 Záverečné ustanovenia:

6.1
 Práva a povinnosti spotrebiteľa pri uplatnení reklamácie neupravené týmto reklamačným poriadkom sa spravujú príslušnými právnymi predpismi, najmä Občianskym zákonníkom a ZoOS.

6.2 Predávajúci je oprávnený vykonať zmeny tohto reklamačného poriadku, a to najmä v prípade zmeny právnych predpisov alebo z iných dôvodov.

V Bratislave dňa 19.07.2018